Emails

Hvordan får jeg shoppen til at sende emails (f.eks. ordrebekræftelser)?

Chainbox Webshop version 5 anvender SMTP AUTH til at sende emails gennem shoppen.

For at opsætte afsending af emails skal du sende følgende til support@chainbox.dk:

  • host: "eksempel.eksempel.net"

  • username: "username"

  • password: "eksempelpasswordnoget"

  • portnummer: "XXX"

  • SSL enabled: "true/false"

Vores webshop sender ikke emails (f.eks. ordrebekræftelser)

Hvis fejlen er pludseligt opstået:

  1. Undersøg om webshoppen laver en fejl, når den forsøger at sende en email (via my.chainbox.dk)

  2. Undersøg om der for nylig er sket ændringer til den SMTP konto der bruges til at afsende fra (f.eks. ændret kodeord, tilføjet to-faktor eller andet).

    1. Hvis kodeordet er ændret, skal du kontakte support@chainbox.dk for at få opdateret kodeordet i din webshop.

    2. Hvis der er tilføjet to-faktor skal det slås fra for den konto webshoppen benytter.

    3. Kontakt support@chainbox.dk hvis du er i tvivl.

  3. Undersøg om der ligger afsendte mails i den pågældende postkasse.

Last updated

Logo

Copyright Chainbox 2008-2023